06 29 08 15 74 info@eventline.nl
Select Page

FAQ bij livestreams

Bij Eventline proberen we er alles aan te doen om te zorgen dat u een goede ervaring heeft met de livestreams van onze opdrachtgevers. Soms werkt het afspelen niet goed. We hebben de belangrijkste tips voor u op een rijtje gezet:

Open Eventline in Google Chrome

Eventline werkt het beste in Google Chrome. Download de laatste versie van Google Chrome op deze pagina.

Sluit andere tabbladen en programma’s af.

Ik hoor geen geluid, maar zie wel beeld

  • Bovenin de video player zie je ‘Click to unmute’, als je daarop klikt zal het geluid starten.
  • Controleer het volume van je apparaat, en kijk of je andere geluiden wel hoort. Je kunt ook oordopjes gebruiken.
  • Deze pagina werkt het beste in Google Chrome.

De video speelt niet af 

  • Woensdag rond 19:50 uur is de inloop, vanaf dat moment zie je dat we ‘LIVE’ zijn en hoor je ook muziek. Om 20:00 uur zullen we starten met de masterclass.
  • Vul het wachtwoord in.

Deze pagina werkt het beste in Google Chrome.

De livestream is plotseling geëindigd

  • Soms is je stream opnieuw aan het laden, wacht dit even af, dan speelt de video verder waar hij is gestopt. 

Als je een melding krijgt dat de stream is gestopt doe je het volgende:

  • We doen ons best om te zorgen dat dit niet gebeurt maar het kan voorkomen dat de stream wordt onderbroken. We lossen het probleem dan zo snel als mogelijk op, en komen binnen enkele minuten weer online. Ververs de pagina, en dan zie je ons weer verschijnen

Problemen met afspelen

Livestreams kunnen in verschillende kwaliteiten worden bekeken, variërend van 360p tot 1080p. In de ‘Auto’-modus schakelt de Vimeo-speler tussen alle beschikbare kwaliteiten om veranderingen in het internet, de verwerkingssnelheid en de grootte van de speler op te vangen.

De kwaliteit van het afspelen is grotendeels afhankelijk van hoe je ISP (Internet Service Provider) of mobiele provider verbinding maakt met de servers van Vimeo. Houd er rekening mee dat uw algehele internetsnelheid kan variëren afhankelijk van veel factoren, inclusief maar niet beperkt tot: tijdstip, wifi-prestaties, andere apparaten / gebruikers die uw verbinding gebruiken en de sterkte van het signaal dat door uw internetprovider wordt geleverd.

Verlaagde frames tijdens afspelen

Er kunnen weggevallen frames optreden als de verwerking van uw apparaat de videogegevens die worden overgedragen, niet kan bijhouden. Als uw apparaat de huidige videokwaliteit niet kan verwerken, kunnen videoframes worden overgeslagen, waardoor de audio ook niet meer synchroon loopt. Dit gebeurt meestal wanneer er op de achtergrond meerdere programma’s in gebruik zijn tijdens het bekijken van de stream. Sluit ongebruikte applicaties of browsertabbladen en/of werk uw browser en grafische kaart bij.

De video hapert, of moet steeds opnieuw laden

Het steeds opnieuw laden kan voorkomen wanneer je bandbreedte niet groot genoeg is voor de huidige kwaliteit van de livestream. 

  • Verplaats je apparaat dichter naar de router, of gebruik een andere (bekabelde) internetverbinding.
  • Zorg dat andere programma’s en tabbladen zijn gesloten, deze gebruiken de rekenkracht van je apparaat op de achtergrond.
  • Selecteer ‘Auto’ in het kwaliteitsmenu van de livestream (indien beschikbaar). Wanneer ‘Auto’ niet beschikbaar is, keis dan een van de lagere kwaliteitsopties. Als dit niet werkt kun je je bandbreedte controleren via deze tool: https://testmy.net/download

Quality

Required Minimum Bandwidth

240p

500 kbps

360p

1 Mbps

720p

3 Mbps

1080p

7 Mbps

Kom je er zelf niet uit?

Checklist:

  • Gebruik je de laatste versie van Google Chrome? (Bekijk hier)
  • Lagere kwaliteit van de livestream geprobeerd?
  • Internetverbinding gecontroleerd?
  • Heb je oortjes of speakers aangesloten?

Vraag dan om hulp:

Lukt het nog niet, en wil je dat we met je meekijken? Neem contact op met ons team. Het helpt als je duidelijk omschrijft wat er niet werkt, en we vragen je om informatie mee te sturen:

Bij problemen met beeld of bij haperingen (vanaf een desktop):

  • Open een video waarmee u problemen ondervindt.
  • Druk op play en bekijk de video.
  • Zodra het probleem zich voordoet, drukt u op “d” op uw toetsenbord om het foutopsporing paneel te openen
  • Klik op de knop ‘Copy Debug Payload kopiëren om de unieke ID te verkrijgen die is gekoppeld aan uw afspeelsessie
  • Plak deze diagnostische gegevens in de mail die je naar ons stuurt.

Bij problemen met beeld of bij haperingen (vanaf een mobiel apparaat):

⚠️ Opmerking: Als de afspeelbalk niet verschijnt bij het bekijken of tikken op de video in een mobiele browser, dan is deze stap helaas geen optie.

  • Begin met het bekijken van de video en wacht tot het probleem zich voordoet.
  • Tik op het tandwielpictogram van de afspeelinstellingen.
  • Tik op het kleine (i) pictogram.
  • Tik op ‘Copy Debug Payload’ om de foutopsporings-ID te kopieren.
  • Plak deze diagnostische gegevens in de mail die je naar ons stuurt.

Altijd meesturen:

  • Een gedetailleerde beschrijving van het probleem dat u ondervindt (bijv. Bufferen, verloren frames)
  • Uw resultaten van deze snelheidstest (https://testmy.net/download)
  • De URL van deze pagina
  • Laat ons weten wat voor apparaat je gebruikt (Laptop, computer, telefoon, Windows, MacOS, Android, iOS)
  • Stuur eventueel een screenshot mee

Stuur de mail met bovenstaande informatie met de ‘Stuur ons een e-mail’ knop, op uw livestream pagina.